2015. okt 18.

Vannak még csodás pillanatok.

írta: adrienngbs
Vannak még csodás pillanatok.

Elmondhatom, hogy az elmúlt egy hétben újra valahol a réginek éreztem magam. Volt egy fergeteges Zumba rendezvény, valamint szinte minden egyes nap találkoztam valakivel. Kicsit olyan pörgős-nyűzsgős hetet tudhatok magaménak, mint régen. Persze ez azzal is járt, hogy a hétvégén ismételten a pihenés kapott főszerepet. Megpróbáltam kitakarítani a szobám, amihez persze segítséget is kértem, és ami régen 1 órás volt, az most 4 órámba telt. Szép lassan a saját tempóban, ülve, ha pihenni akartam akkor pihentem. 

2014. Október 11-én a zumbás ismerőseim, oktatók szerveztek számomra egy jótékonysági party-t a gyógyulásom érdekében. 2015. Október 10-én Érden volt egy fergeteges nagy Zumba rendezvény, amire megbeszéltem a régi oktatómmal, hogy szeretnék elmenni. Tudtam, hogy nem fogok tudni Zumbázni, és úgy mozogni, ahogy a többiek, de nekem többet jelentett, hogy azokkal az emberekkel töltsek el egy napot, akikkel régen aktívan mozogtam, akik ott voltak a jótékonysági bulin és hozzájárultak a gyógyulásomhoz. Sokkal lényegesebb volt számomra, hogy ez az esemény nekem arról szóljon, találkozhatok két lábon, nem ágyban fekve lebénultan az emberekkel. Miután az érzések a lábamban egyre inkább erősödtek, és állni is fájt, így egyetlen 1 dal erejéig próbáltam meg utánozni a mozgást, az egész napot átbeszélgettem, ültem, és néztem, élveztem a táncot (még ha csak néztem is), és a fantasztikus zenét. 

Volt két olyan napom, amikor volt kollégákkal "futottam" (ezen a kijelentésen még mindig röhögök, merthogy nem tudok futni, de jól hangzik) össze egy kávé erejéig. S azon emberek, akik rendszeresen bejártak hozzám, most láthatják hol tart a gyógyulásom. Mit bírok, és mit nem. Hogy élem a mindennapjaim. 

A héten találkoztam az egyik volt ápolónőmmel, illetve két rehabilitációs központban megismert beteggel is. Az egyik otthon vendégelt meg engem, és a volt ápolónkat. Remek kis beszélgetős délután volt, finom ételekkel. A másik beteggel viszont picit kikapcsolódtunk. Mert mi "csakazértis" meg tudjuk csinálni :) 

Timivel egy nem túl zsúfolt bevásárlóközpontban találkoztam, ahova a testvérem is velünk jött. Végig ahogy mentem annyira természetes volt, hogy nem a saját érdekemet nézem, hanem Timiét. Timi ugyanis kerekesszékes. Hamarabb odaértem egy picivel, hogy mégis felmérjem a terepet. Én bottal, ő székkel. Ergo az ő igényeit kell figyelemmel vennem. S mivel tudom, hogy milyen az élet kerekesszékben, valahogy természetes volt, hogy kicsit "kimozdítsam" a 4 fal közül, a szürke hétköznapokból. Ahogy sétálgattam csak azon járt a fejem, hogy: "Mekkora is a szék? Hova is fér el? A liftbe igen? Abba az üzlet szintén. A másikba is. Jó, nem lesz gond. Talán tudunk kicsit nézelődni."

S ekkor eszembe jutott a "baráti köröm"- akik velem a Visegrádi várat akarták a 11-es főútről megmászatni,... Szánalmas számomra még mindig.

Teljesen természetes, hogy ha találkozom valakivel, aki rosszabb állapotban van, mint én saját magam, akkor nem az én igényeimet fogom szemelőtt tartani, hanem a másikét. Ez evidens, alap, és meg sem kérdőjelezhető. Akinek pedig nem az, annak kívánom, hogy csak egyszer ismerje meg a másik oldalt, lehet utána 100-szor fog elgondolkodni bizonyos dolgokon.

Örültem, hogy Timivel találkoztam. Sajnos mikor megismertük egymást a rehabon, én nem éppen voltam barátkozós formámban, amit előre is közöltem ott vele, és egy másik lánnyal. Hiába mondtam a kezelőmnek, hogy nem szeretnék csoportos foglalkozást, mert simán megbántok olyanokat, akiket lehet nem akarnék, egyszerűen nem vagyok abban a formában. Mégis volt egy csoportos foglalkozásom. Utána rájöttek tényleg nem kéne erőltetni, amit nem akarok. :) Így most egy kicsit úgy érzem, hogy kiengeszteltem Timit.

Amire igazán büszke vagyok, hogy tesómnak alap és egyértelmű volt, hogy ő tolja majd a kerekesszéket, mire mondtam: én meg tudom csinálni :) Bár lehet tesóm furán nézett rám, hogy az alig menni tudó, fogja itt tolni a kerekesszékest, de tudtam, hogy a kerekesszék két végébe én ha belekapaszkodom, akkor nem lesz gond. Így is lett. Úgyhogy tesóm le is fotózta, ahogy "vak vezet világtalant" :) 

Örülök, ha Timinek sikerült szereznem egy szép délutánt! Vannak még csodás pillanatok, amik sokkal többet jelentenek! :) 

A hétvégére az érzetek felerősödtek a lábamban, így az egész hétvégét pihenéssel és feltöltődéssel töltöttem el. 

 

 

 

Szólj hozzá

humor edzés változás barátság motiváció séta jótékonyság szeretet lehetőségek köszönet lecke tanulság napsütés fiatalság jelen nevetés büszkeség segítőkészség türelem hála önerő őrültség csakazértis autoimmun betegség feltöltődés zumba szegénységi bizonyítvány kreatív megoldások GBS guillain-bärré syndrome